observation ett

Håller alltså på med en D-uppsats, den kräver empiri. Efter att ha kämpat typ två månader (tiden går sjukt fort, jag vet) ska jag vara halvvägs. Första observationen ägde rum idag, det var sjukt spännande och lite spänt, hur ska det gå?! Jag har inte observerat på jättelänge, hur ska det gå?! Men jag är nöjd. Kan väl kanske inte säga jätte mycket om det, än så länge. Dels har jag tystnadsplikt och måste anonymisera och sen har jag inte bearbetat materialet. Men kul var det i alla fall!

Fick ett samtal precis innan vi skulle dra igång. ”Är du upptagen?” Jag svarar ”Hahaha, ja”, varav hon svarar ”…asså på riktigt, varför svarar du då?!”. Ja, jag skulle bli upptagen. Jag ringde upp när vi var klara, fick sällskap hela vägen hem! Jag valde att promenera, det tog 40 minuter exakt och jag fick en ordentlig redogörelse på Therese första dag i storstan. Båda tyckte det var sjukt konstigt att prata i telefon, det gör vi ju aldrig! Tyckte hon pratade betydligt bredare då!

Jag fick röra på benen lite, inte så kallt ute heller, mycket fin dag faktiskt, jag har överlevt dag 1.

Lämna en kommentar