anatominötning

Började morgonen med lite packning och stök, sen la jag mig ute en stund i solen. När molnen dök upp så gick jag in och åt lunch.

På måndag börjar utbildningen, men jag är så ivrig! Satte igång redan igår och idag har jag börjat nöta massa muskler! Har styrt ihop ett litet schema med glosor. Muskeln, ursprung, fäste och funktion. Semimembranosus, vad är det?! Går ju knappt att uttala även om man läser bokstav för bokstav. Ursprung: tuber ischiadicum. Fäste: mediala tibiakondylen. Funktion: extension, adduktion och inåtrotation i höften, flexion i knäet, inåtrotation i underbenet. Nä men grattis – det blir kul!

Älskar att lära mig nya saker!

20140704-140143-50503926.jpg

Gick över till att plugga lite plyo istället. Har pass nu i eftermiddag och kände mig inte jättenöjd förra veckan, så blir att nöta lite. Bara fyra plyo-klasser kvar… kommer utan tvekan vara det allra tråkigaste att lämna.

Funderar på vad jag ska göra i gymmet efter den klassen. Mark kanske? Känner mig pigg i kroppen idag!

Lämna en kommentar