halv åtta: nr. två

Igår var hela gänget bjudna hem till Henke och Anton, deras tur att ansvara för värdskapet. Spännande och rätt lyxigt att gå bort på en trerätters en söndag. Jag och Sofia kom först, tack vare att Anna och Malin gått vilse.

En välkomstdrink och sedan förrätt.

20140127-094528.jpg

Jomen just det. Sushi. Jag har pratat om detta med många, min tanke var att sushi skulle serveras. Vet inte Henke att du inte äter det?! Var ungefär det jag fick till svar. Jo, det vet han ju. Paniken som uppstår när jag ser min tallrik. När vi dessutom sagt att vi ska bete oss som vuxna… Kunde inte förmå mig att få ner mer än två. Laxbitarna lämnades dock. Skräck.

20140127-094907.jpg

Varmrätten var underbar. Himla god! Köttfärsbiffar med sötpotatis i ugn, kantarellsås. Biffarna innehöll soltorkade tomater, min favorit. Men dock för dyrt för mig just nu. När jag bodde i Skelle åt vi det typ i allt. Riktigt gott!

20140127-095138.jpg

Efterrätten och grymt god! Bärpaj med chokladbitar. Pajskalet var knäckigt och mumsigt! Glassen till var hemgjord, STORT PLUS!

Kanontrevlig kväll! Tack!

En tanke på “halv åtta: nr. två

Lämna en kommentar