krismöte

Haft krismöte på jobbet idag. Det var jag som kallade till det, värt att tas upp tänkte jag. Min trötthet. Har berättat för alla mina kollegor om att jag inte får sova och att jag hamnar i en ond cirkel och får panik av det.

Efter vårt personalmöte så kallade jag till möte med min handledare för att lägga upp en plan. Jag kommer att denna vecka gå hem när jag är så trött att jag inte kan koncentrera mig. Det är så himla fånigt att jag bara vill skratta åt det. Men jag kan inte ha på mitt ansvar att jag ska prata med barn och läsa barns texter utan att jag kan ta in det jag läser. Det kan bli så otroligt fel att jag skulle begå tjänstefel. Jag har sjukskrivit mig. Förmiddagarna kommer jag arbeta på kontoret med uppdrag som måste göras där, det vill säga allt som jag har tystnadsplikt för. När jag känner ofokus kommer jag istället att åka hem, göra det jag behöver för att samla fokus. Sen kommer jag jobba hemifrån.

Ett steg i min rehab är att inte dricka koffein efter 12. Är det ok eller måste jag ta bort det helt?! Inget kaffe och inget Celsius. Jag ska heller inte försöka sova på dagen.

Finns det receptfria sömntabletter?

6 tankar om “krismöte

  1. På frågan om sömntabletter så svarar jag ja. På Apoteket finns det receptfria tabletter som heter Neurol Forte (eller om det finns en Neurol och en Neurol Forte – satsa på Forte!) Vi brukar även ge det på avdelningen ibland och många tycker att det fungerar. Äter du kaseinprotein? Jag har upptäckt att om jag tar en shake med kaseinprotein innan jag lägger mig så somnar jag som en klubbad, det är något med den sköna mättheten som gör det! Hoppas det går till sig snart, inte roligt med sömnbekymmer!

    Kram!

  2. Har haft sömnproblem i perioder och fick till slut propavan utskrivet (hade testat bla Neurol Forte utan resultat) och det var min räddning. Tog det två kvällar, kom in i sömnrytmen igen, sov lugnt och hela nätter och sen var ordningen återställd igen. Om jag numer kommer in i en rubbad sömn-period så tar jag tabletten en kväll och så är jag tillbaka på banan igen. Den är inte beroendeframkallande, ger inga mardrömmar men jag blev så hiskeligt trött dagen efter av den att jag numer halverar tabletten. Kan kanske vara ett alternativ när inget annat fungerar?
    Sömn är jätteviktigt så jag hoppas det ordnar sig snart.
    Kram

Lämna en kommentar