ff: dag 28 träningen

Bilden lånad här.

Ni kommer inte tro det! Jag som var så sjukt avundsjuk på alla Friskvårds-combatanter som skulle få köra Jossans mix idag, vet ni vad som hände på mitt obligatoriska onsdagspass?! Igår fick jag köra delar av BP84 och idag var det en mix BC53 OCH BC54! Det var nästan så att jag hade anat lite smått vad som var på gång, men vågade liksom inte hoppas. Men jo, jag fick köra track 1, 2, 4 och 6 från nya passet. Väldigt nöjd OCH GLAD tjej vill jag lova, jag var om möjligt ännu mer taggad än vanligt. Jag var som på moln och i en dimma, uppfattade kanske hälften av de nya kombinationerna… (SPOILER-VARNING) Låt 1 är grym, hur bra som helst, väldigt varierad och rolig, alla låtar var bra, jag var överraskad, på en gång liksom, allt föll mig i smaken. Låt 6 var rätt knepig, en karate-låt som det var någon knepig kombination i, men det sätter sig! Har man combat i sig är det inte svåra kombinationer annars, det sätter sig fort, passet är ju liksom uppbyggt på samma sätt. Fick lite extra-energi på låt 7, i form av en taggad Lina, grymt peppande!

Efter passet så gick jag och körde lite extra styrka, jag valde att enbart köra en kortis, för att imorgon väntar mataton-träning för min del och jag kände att kroppen är rätt sliten från igår. Träningsvärken sitter kvar i sidorna och biceps ömmar från BP’n igår samt gymmet. Jag körde 4a plankor á 1 min styck, jag varvade de intervallerna med rygglyft, raka och sneda. Sen körde jag två till magövningar på det, båda för de sneda musklerna. Hur går det med era plankor? Jag har avverkat 8 minuter nu, bara 13 minuter to go! Läs mer om den utmaningen här! Du hinner haka på ännu!

Rätt ”lugn och lindrig” träning idag, kan behövas, men det var en del nya rörelsemönster så det kommer nog kännas imorgon!

2 tankar om “ff: dag 28 träningen

  1. Måste ju bara meddela att Jossans pass var fantastiskt! Helt sjukt svettigt…och bara sådär bubblande roligt! Dom goda nyheterna är att hon ska köra det fram till jul – så om du är ledig en onsdag tycker jag du ska hoppa på bussen 🙂

    • Åh, jag måste kolla upp detta, vore sjukt roligt! Det vore roligast att överraska henne, men tror inte jag skulle kunna hålla mig om jag skulle bestämma mig för att åka upp 😉

Lämna en kommentar