ida wargs utmaning

Jag brukar läsa Ida Wargs blogg, hon är väldigt inspirerande. Hon är utbildad yrkesdansare och jag känner därför igen mig mycket i vad hon skriver då jag dansat större delen av mitt liv. Träningen såg för mig så annorlunda ut när jag dansade, mot för vad den gör nu. Just nu jobbar hon som PT och bloggar för Chic. Hon är fantastiskt stark och vältränad, lever ett hälsosamt liv och sprudlar av energi. Bloggen belyser träning, kost och välmående! Har du inte besökt hennes blogg tycker jag att du ska göra det! Idas fitness.

Hon har alltid träningsutmaningar, en utmaning som håller i sig en vecka. Jag har än så länge inte deltagit i någon, då jag inte känt att jag haft tiden eller orken att göra någonting annat/utöver min egen träning. Men denna vecka vart jag inspirerad och jag hoppas att jag kan sprida detta vidare till er!

Det handlar om plankan! Antingen så älskar man den eller så hatar man den. Jag älskar den!

Vi ska stå i plankan i 21 minuter under denna vecka. Du får alltså dela upp det precis som du vill! Men från och med idag har du alltså 6 dagar på dig att genomföra detta, hur lätt som helst! Det tar inte lång tid. Skulle jag ha börjat igår skulle jag lagt upp det såhär. 3 minuter om dagen, 7 dagar i veckan = 21 minuter. Då skulle jag gjort det i 3 intervaller. Planka 1 minut, vila 15-30 sek, planka 1 minut, vila 15-30 sek, planka 1 minut. DONE! Men nu är det så att vi har missat en dag, så jag lägger upp det såhär istället;

Tisdag: 4 minuter
Onsdag: 4 minuter
Torsdag: 4 minuter
Fredag: 4 minuter
Lördag: VILA!
Söndag: 5 minuter

Jag jobbar i intervaller som jag skrev tidigare. Vilka är på?!

Hitta Idas utmaning här.

En tanke på “ida wargs utmaning

  1. Pingback: ff: dag 28 träningen « zanalysis

Lämna en kommentar