så. att. säga.

Ja, jag var riktigt trött på föreläsningen idag. Först och främst hade jag ju varit uppe tidigt för att åka på utbildning, vart på utbildning och sedan ätit lunch. Man blir ju alltid lite trött efter lunch tycker jag, det sägs väl att allt blod åker till magen för att jobba… Inte så konstigt att huvudet och resten av kroppen blir trött. Kände mig pigg den första kvarten, sen gick det utför.

När jag skulle gå hem så var det också en pina, blött, men i alla fall inte lika mycket slask som imorse… Jag åkte ju buss till stan och sedan till skolan, så det var ju bara att traska därifrån och hem.

Jag börjar just nu få lite ångertankar inför torsdag då jag ska kasta mig in i FitnessFighten, hur ska det gå? Jag känner mig inte förberedd, har inte någon våg så jag kan mäta mig, vem ska fota mig? När ska jag hinna handla? Det är mest de praktiska grejorna som jag oroar mig för just nu, motivationen kommer nog så fort det kör igång.

Förra hösten så körde jag någon slags utmaning, jag var i princip nykter hela hösten, vilket jag inte fattar hur jag klarade. Från slutet av augusti till nyår var jag nykter utom två helger. Jag överlevde! Alltså med det menar jag inte att jag tror att det ska bli svårt att hålla sig nykter nu. I lördags var jag till exempel ut med Henke och Anton, då var jag nykter. Det gick fint. Då hade jag ju inte ens ett krav på mig att jag skulle vara nykter, det var inte så att jag jobbade dagen efter eller körde någon slags tävling, det var bara för att jag inte kände för det. OCH lite för att jag hade tränat hela dagen och inte visste hur kroppen skulle reagera om den fick i sig alkohol.

Det gäller ju liksom att gå all-in när man väl kör. Denna bild är från Galaxy-kryssningen i november förra året, som var en av helgerna som jag inte var speciellt nykter… Hade så fruktansvärt roligt och jag önskar att jag kunde åka nu också… om någon hade offrat sig på att följa med… -hint-… Nej, jag skojar bara!

Man behöver faktiskt inte dricka direkt ur flaskan…

Dags att styra upp kvällen! Jag är himla trött och vet inte om jag kommer orka träna idag, måste kanske vila upp mig inför månaden som kommer nu, med träning varje dag?!

Lämna en kommentar