proteinpannkakor

Väldigt underligt att jag helt plötsligt kände mig sugen pannkakor? Jag brukar väldigt sällan äta det, dels för att jag oftast får ont i magen och inte känner mig helt mätt, eller mätt så länge. Men jag har en mysig söndag!

Tänkte ge mig på att göra proteinrika pannkakor, men hade ju inte planerat och då har jag sällan saker hemma för avancerade recept… Jag googlade runt för att få inspiration, men slängde ihop något eget…

2 ägg
2 äggvitor
1/2-1 dl grova havregryn
1 dl mjölk
1/2 dl proteinpulver, hallon
Lite linfrön
Lite kokos

20121028-122017.jpg

20121028-122035.jpg

Till dem serverades blåbär och keso!

20121028-122127.jpg

Gott och mättande! Det vart typ 5 pannkakor, jag åt 3, så man kan göra en mindre sats om man vill… Jag häftade bara lite…

Någon annan som har ett bra tips på proteinpannkakor?

En tanke på “proteinpannkakor

  1. Kanske kesoplättar? 🙂
    2 ägg
    1 liten burk keso
    1 msk fiberhusk
    1 nypa vaniljpulver
    1 nypa salt
    Stavmixa allt och låt stå i ca 10 min. Stek i stekpanna med en liten klick smör och platta ut smeten lite, (smeten blir ganska tjock).
    GOTT!

Lämna en kommentar