friskvårdskompaniets supersaturday 2012

Lång titel, men jag är ordningsmänniska så jag måste bara kalla det för vad det är för lite tydlighet. Vilken underbar dag, men det har jag redan sagt, jag är helt såld! Tänk att jag under detta år fått vara med på 3 stycken stora träningsevent! Eller bara från i slutet av augusti har jag haft den stora äran att få delta på fantastiska event.

Hela dagen började med incheckning, man fick en liten goodiebag och ta plats på träningsgolvet! Sedan följden en uppvisning från instruktörerna som skulle instruera passen under dagen. Under Bodypump-uppvisningen var glädjetårarna nära, jag har kört så sjukt många pump-pass under perioden jag tränade på FVK och väldigt många av passen har körts av Jossan och en av de bästa låtarna kördes.

Videon är alltså inte från igår, ingen aning om vad de har på sig, det var inte det snyggaste kanske. Men det där är kanske den bästa axellåten någonsin? Så sjukt lycklig och varm när jag tänker tillbaka! (Övriga låtar på uppvisningen var självklart också bra!)

Vi körde alltså igång med BodyPump 9.00, det var BP83 som kördes, det passet som körs just nu! Ingen mix eller så.

Detta är nog min favoritlåt från detta pass, jag gillar trycket och explosiviteten i powerpressarna. I övrigt gick passet bra, det var lite halvskumt och jag var lite förvirrad på något sätt. Jag har ju de senaste månaderna vänjt om mig och kört med Les Mills smart-bars, där både stången väger mer än en vanligt stång och viktplattorna har andra valörer. Nu hade alla fått viktplattor tilldelade sig, två 1,25 kg, två 2,5 kg och två 5 kg. Det gäller att inte ta ut sig helt redan i första passet, men man vill ju ändå utmana. Benlåten till exempel, där brukar jag lasta 20 kg med en stång som väger 3,5 kg… Nu hade jag bara 17,5 kg totalt att lasta. Men det gick bra, det var ju inte för lätt, och jag behövde vara redo för fler pass.

Klockan 10.15 så körde vi igång med BodyAttack! Jag hade aldrig kört det innan, jag och Erre satt i fredags och försökte lista ut vad det kunde vara för någonting. Vad får du för bilder i ditt huvud?

Vad tror ni? Övertaggad tjej eller? Det hade kunnat vara jag! Haha! Passet var högintensivt, Line började med att säga att det kanske var Les Mills svettigaste pass någonsin, yey? Jag älskar ju högintensiv träning så detta skulle ju passa mig perfa, det var verkligen ett konditionspass, med lite styrka. Du rörde på dig i princip hela tiden i form av höga knän, jogg, step, eller andra rörelser.

(Från supersaturday 2011.) Line är med på scenen, kort blont hår. I klippet vid 3.20 är det hon som instruerar, så grym! Jag vill va henne! Otroligt tuff och intensiv träning, det höll på en timma också, men det var grymt kul! I like! Synd att inte IKSU kör det passet, jag hade varit stammis!

11.30 var det dags för lite CXworx, jag är inte ett jättefan av det, men jag var med i alla fall, lite core-träning!

Intensiv magträning på 30 minuter. Hela detta pass kräver fokus och kunnighet. Jag tycker att man måste ge det ganska lång tid innan passet ger effekt. Det är snabba byten och lite halv-komplicerade övningar ibland. Jag som har kört det många gånger har ändå svårt att hänga med och känna att det fokuserar på just kärnan. Man känner ju liksom när man gör rätt, men det är inte alla repetitioner som det känns rätt. Rätt avancerad core-träning skulle jag säga.

12.00-13.00 var det lunch. Riktigt god sallad! Tycker att det var fantastiskt gott och mat krävdes verkligen i magen efter förmiddagens träning, fylla på energidepåerna.

13.00 körde vi Sh’bam. Jag var inställd på att hoppa över det passet, ladda upp rejält inför de två sista passen. Jag är inget fan av dessa danspass, tycker oftast att det blir rätt fånigt och ger inte den träning jag söker. Men det slutade med att jag var med i alla fall.

Ni kanske tänker, som jag brukar tänka ”man ska träna för att det är kul”… Jo, det brukar jag, men jag tycker inte detta är kul och jag tycker inte att det ger den träning som jag är ute efter heller. Sen hade jag fått för mig att det var BodyJam vi skulle köra, det är mer avancerat och lite mer min stil. Kan inte säga mer än så. Jag gillar det inte. Skönt att det bara var 45 minuter.

14.00 körde vi igång med BodyStep, det var kul att köra för Tina, har aldrig gjort det tidigare. Jag körde Bodystep första gången på SuperSaturday och sen har jag kört det några gånger här på IKSU.

Har underbara minnen från BS89, det var det vi körde i Stockholm. Jag vart väldigt glad av det passet, även om det ibland var riktigt tungt, hade ju tränat flera timmar redan, brädan kändes väldigt hög ibland. Men det är enkla kombinationer, vem som helst klarar av det, även om man kanske måste ge det några gånger. Men det är verkligen inte som ett danspass, som många tror. Superbra benträning!

15.15, dagens höjdpunkt och det jag väntat på hela dagen! BodyCombat! Så sjukt underbart, jag var så lycklig!

Har delat med mig så många låtar från detta pass så nu tar vi någonting nytt. Jag valde att inte dela ”Swagger Jagger”, förstår att ni är less. Haha. Eller är det någon som missat att jag älskar den låten?! Jossan körde i alla fall sjukt hårt på denna låt och jag blev så himla taggad! Hon sprudlar av världens energi, är det någon som inte blir taggad av henne är det något fel… Redan under första låten fick jag liksom rysningar, ni vet som man kan få i slutet av ett pass när man har svettats så mycket att man börjar frysa? Tycker synd om er om ni inte varit med om det! Det är så himla skönt, man går liksom på adrenalin och glädje. LYCKA!

Jag känner ingenting annat än glädje och idag unnar jag mig vila! Hoppas ni har orkat läsa detta långa och lite interna inlägg. Jag hoppas dessutom att jag inspirerat någon med detta!

3 tankar om “friskvårdskompaniets supersaturday 2012

  1. Hallådär! Av en slump halkade jag in här och insåg efter ett tag att ”men det var ju min step-granne?” hihi 🙂 sjukt bra sammanfattning på en fantastisk dag! 😀

  2. Pingback: 2012 års bästa; träning « zanalysis

Lämna en kommentar