pride2012: fredag

Vi vaknar pigga och alerta, eller jag vaknar först… Marre sover vidare tills jag öppnar min cola, då slår hon upp sina ögon. Jag är pigg och rätt fräsch, inte bakis! Vilket känns underbart. Solen strålar ute och vi gör oss redo för dagen. En lunch, ett besök på systemet och sedan full fart mot staden för att möta upp Anna. Vi går runt på stan och söker presenter till hennes käre son, även hon hittar lite kläder. Jag och Marre däremot, vi kom hem tomhänta.

20120808-091921.jpg

Vi hann med en glass i värmen. Sedan så pallrade Anna sig till sitt crew och jag och Marre gick till vårt rum! (Behöver jag säga att vi gick på stan för att slippa sitta och titta på OS-fotbollen som alla andra tydligen skulle se?

Hem till rummet för dusch, fix och lite förfest. Vi tänker att vi gör samma race som dan innan, hem till Annas gäng på deras hotell och sedan till parken, men vi vart lite sena så vi åkte direkt till Tanto och mötte upp Edit och Samantha på vägen. När vi dessvärre kom fram med tunnelbanan så öste regnet ner! Sjukt irriterande! Vad gör vi då?! Vi vände på klacken och åkte hem till Anna trots allt. Där mötte vi upp brudarna som vi hängde med dagen innan.

20120808-092527.jpg

Där vart det någon sorts dricka-lek med shot-glas, taggade? Nja! Vi hängde där till regnet slutat ösa ner och pallrade oss mot Tantolunden igen, jag måste bara säga att jag är så sjukt tacksam över att det faktiskt slutade regna! Vi mötte upp Edit och Samantha som var i full gång, vi träffade även Malin och Linnéa.

20120808-092920.jpg

Konstnären Edit fick för sig att sminka både det ena och det andra…

20120808-093042.jpg

20120808-093111.jpg

20120808-093213.jpg

I skogen var det halt, och det fanns sniglar. Det hade trots allt regnat! Jag hade vit kavaj. Behöver jag säga mer?! Jag slog en volt ner för ett berg och landade typ på huvudet. Jag tänker inte bjuda på någon bild… Det resulterade i att kavajen inte var vit längre.

20120808-093454.jpg

Efter att vi varit i parken så begav vi oss mot Moxy. Och det mina vänner, det är ett mysterium hur vi tog oss dit.

20120808-093732.jpg

Tur att vi hade en ledsagare! Kvällen inne var otroligt bra! Musiken var verkligen toppen och om vi inte dansade rumpan av oss dagen innan så gjorde vi det där. Riktigt riktigt bra musik och sjukt bra människor! Lätt helgens bästa musik! Lokalen var riktigt mysig också, jag trivdes som fisken! Ville aldrig gå hem. Men klockan blev 03 och det var bara dags att pallra sig hem. Tur att jag då hade fått mig en ny ledsagare, fina fina Marre hade memorerat vägen. Vi hittade hem! Otroligt, säger jag bara!

20120808-094053.jpg

Vi stötte på en råtta, det var äckligt! Sedan lite ”fylemat”!

20120808-094205.jpg

Väl hemma så upptäckte jag hur jag såg ut riktigt, så sjukt ofräsch brud. Det räckte inte med att kavajen var brun och benen var tatuerade med kajalpenna, skorna?!

20120808-094320.jpg

Tack Marre, tack Edit för det fina konstverket, tack Moxy och tack alla andra grymma brudar!

En tanke på “pride2012: fredag

  1. Pingback: 2012 års bästa; resor « zanalysis

Lämna en kommentar