löpning och backintervaller

Under hela dagen har jag tänkt att jag ska ut på en löprunda, men har hela tiden skjutit upp det, det har känts så himla jobbigt. Personligen trodde jag aldrig heller att det skulle bli av, efter middagen däckade jag fullkomligt i soffan och vart på otroligt sämst humör. Men skam den som ger sig, jag gick och bytte om, letade fram löpardojorna ur en sopsäck med tusen andra skor.

20120723-212557.jpg

19.11 lämnade jag huset och började min färd, joggade och varvade med lite snabbare fart i ca. 30 minuter. Tog mig till elljusspåret och runt 3,3 km varvet tillbaka till Bräntebacken. Ledsen för namndroppningen, men ni Holmsundsbor vet var jag befann mig. Väl framme vid Bräntebacken så bestämde jag mig för att köra 10 backintervaller, varav spurt uppför (snabbast möjligast upp) och nedför så var det lätt jogg. Det vart ganska lagom med 10 st, jag körde verkligen slut på mig och hade inte orkat en vända till…

20120723-212643.jpg

Jag uppskattar att det vart ca 50 m uppför och 50 m nerför, inte jättebrant, men så pass att man märker rejäl skillnad! Ska absolut dit igen och ta mig an backen!

Till sist avslutade jag med lätt jogg tillbaka till huset. Jag anlände 20.01, ganska exakt 50 minuter kondition! Mer än nöjd med tanke på den otroligt höga energin jag hade tidigare under eftermiddagen.

När jag väl anlänt hemma så vart det lite styrka på övervåningen bestående av armar, biceps, triceps, axlar + lite rygg.

Dagens träning är avklarad!

Lämna en kommentar