doften av nybakta bullar

Det är inte mycket som slår doften av nybakta bullar! Visst håller ni med mig?! Mamma har idag på förmiddag kämpat med några plåtar bullar och det doftar hur gott som helst! (Kan för övrigt meddela att som förste provsmakare att de smakar hur gott som helst också!) Det som däremot är lite halvtråkigt är att bullarna är ju alltid som godast exakt när de kommit ur ugnen, visst går de att äta även dagen efter och även upptinad från frysen, men man får ju aldrig riktigt samma känsla som när de kommit ur ugnen precis. Jag skulle kunna trycka i mig hur många som helst! Men med min mage går inte det, jag blir mätt efter en, tyvärr!

20120723-124626.jpg

20120723-124648.jpg

Det tar några timmar, men oj så mumsigt!

20120723-124730.jpg

Sköt upp lunchen lite och åt en bulle och drack en kopp kaffe istället. Man måste ju göra det när de är så färska de kan bli! Jag blir så sugen på att baka när mamma bakar, men idag har jag nöjt mig med att vara sällskap, känna doften och placera ut bullformarna, lagom va?!

Perfekt väder för bakning, vad gör ni idag?

Lämna en kommentar