film-period igen

Jag har återigen haft några dagar som har bestått av att se film. Alltså inte hela dagen, men som underhållning. I fredags så såg jag Ego. En svensk film, som jag tycker var helt ok. En stureplanskille som blev blind. Lättsam och rätt mysig. I lördags såg jag och Sofia Sune i Grekland. Om jag ska vara ärlig var den väl sådär, jag är lite allergisk när de byter ut skådespelare och sånt. Alltså jag förstår ju att de ordinarie växer upp, men alltså inget slår den riktiga Sune och den riktiga Håkan! Hur bra är de inte?! Och Haber som Rudolf. Men lättsam och rolig. Sen igår så såg jag och Sofia Små citroner gula, vilket också är en svensk, mysig film. Den gillade jag, någon kanske har läst boken? Handlar om en kvinna som startar en restaurang i alla fall. Riktigt trevlig och lättsam att vila ögonen på. Vi har haft en helg fylld av svensk film, nu behöver jag fler tips! Hanna har rekommenderat flera nu, du får gärna komma med fler, men jag tänker att det är någon annans tur nu?

Kan nog ännu inte fatta att jag är ledig idag, så himla grymt! Vad gör man?

Lämna en kommentar