energikakor

Jag fick en fråga igår om jag hade något tips på recept kring energi-kakor.

Skärmavbild 2013-04-22 kl. 11.55.52

Jag har tidigare använt mig av detta recept. Det är mer en proteinbar, innehåller proteinpulver. Jättegod delicato-aktig mumsbit skulle jag vilja säga. Fungerar bra till kaffet istället för fika.

Sedan har jag bakat hemma hos mamma också utan proteinpulver. Har försökt leta efter recept, hittade ett inlägg där jag bakat och lagt ut en bild, men inget recept. FINT. Men använd en müsli du gillar, så lite tillsatt socker som möjligt, tillsätt russin, kokos, linfrön… Det du gillar, kör i mixern, tillsätt lagom med äggvita för att det liksom ska bli en smet av det. Lite kladdigt liksom. Sen trycker du ut det på en plåt och kör in det i ugnen en lagom stund. Haha, jag är ledsen, världens sämsta recept alltså. Men improvisera fram det du tycker är gott. Inte så hög temperatur i ugnen. Detta är hur enkelt som helst att göra!

Annars kan jag tipsa om denna sida, som jag samlar inspiration ifrån. Massor av recept på saker som går att göra proteinrika och lite nyttigare. Emmys favoritrecept. Den bör bokmärkas!

Var kanske inte till sååå stor hjälp, men hoppas du hittar lite inspiration. Ni andra som har bra recept, feel free, TIPSA!

En tanke på “energikakor

Lämna en kommentar