skräckenslagen brud

Alltså, jag vet, mina rubriker är verkligen slående, visst blir man sjukt nyfiken att läsa vidare?!

Jag anlände till IKSU som vanligt för liiite combat i Aten 17.20 med Lina. So far, so good. Uppvärmning, CHECK. Track 2, CHECK. Resten av passet, vad hände?! Jag hade kraft, ork, energi och en oerhörd vilja! Det finns ett men, jag började må så himla illa. Det har hänt någon gång förut, men det släpper liksom efter en stund. Jobbigast att hoppa och göra höga knän. Det gav sig inte och jag var typ seriöst nära att spy, inte likt mig. Är jag en brud som ger upp?! Nejdå, jag höll mig kvar och bet ihop, någon gång måste det ju släppa, tänkte jag. Jag svalde och svalde. Ni fattar känslan?! Jag hann tänka; nu får jag magsjuka också… Skräcken uppstod! Nog om det. Det gick alltså sådär idag. Men ändå långt ifrån sämst! Gillar att Lina är tillbaka med sin energi och sin coachning, liknelsen med kyckling-vingar är grym. Jag tänker alltid på den, även när det inte är hon som har passet; In med kycklingvingarna!! Alltså, vi ska hålla in garden.

Efter det tog jag en mikro-paus för återhämtning. Reflektion – hur mår jag och vad hände?! Hade inte bokat IW idag, vilket var en himla tur. Istället så körde jag en sväng i gymmet med max-vikter, fokus på axlar, bröst och rygg! Det gick riktigt bra, och det var kul!

Sen pallrade jag mig till Rom för lite CX, som vanligt! Det gick sådär, hade helt fel kläder; ogenomtänkt. Jobbiga shorts. Jag var den bruden jag inte ville vara. Dåligt av mig.

Tjuvlyssnat i omklädningsrummet; en stressad mamma med två söner som inte har lika bråttom. Sönerna ska in på simskola, kläder ska bytas, de ska duschas och gör lite allt annat än de som de ska. Mamman sliter sitt hår och jag ser hur hon svettas och våndas. Ena sonen kläcker ur sig medan han sitter lugnt på bänken; mamma… visst måste jag skynda mig nu? Hahaha, jag blev liksom så full i skratt, han tar det liksom piano och filosoferar medan mamman sliter sitt hår. LOVE IT!

Helt ok träningsdag ändå!

Lämna en kommentar