ff: dag 15 träningen och lyckan

Jag måste bara säga att jag är så himla lycklig just nu, vilket sjukt bra pass! Jag är i ett lycko- och träningsrus som jag nästan aldrig varit i förr, underbart!

Torsdag är utan tvekan min bästa träningsdag, bästa passet återfinns i Aten 17.20, Bodycombat med Lina. Jag längtar verkligen! (På exakt samma sätt som jag längtade efter Jossans combat på onsdagar). Jag trodde inte att det var möjligt att kunna hitta något pass här att längta lika mycket till? Det blir väl vad man gör det till? Lockade dit Linda från termin 1 på KA även denna dag, kul att få dit lite känt folk!

Det som var speciellt med idag var att innan passet började kom Lina fram till
mig och sa något i stil med; Taggad idag? (Jag svarar självklart JAAA!) Hon fortsätter; Jag skulle behöva lite extraenergi på scenen idag under låt 7, sugen på komma upp? (Jag förvandlas till ett frågetecken… Jag? På scen? Menar du allvar? Varför?) Hon menade allvar och jag var inte jättesen på att tacka ja till den utmaningen… Sekunden efter det var bestämt dog jag typ… Vad hände? Vad ska jag göra? Jag kommer ju se asfånig och mesig ut bredvid Lina som är grym!! Jag får hjärnsläpp, jag vet att låt 7 är Muay thai, och massor av knän… Men vad gör vi? Jag försöker memorera… MEN viktigast av allt, jag fokuserar på passet först, vi tar utmaningen sen! Allt löser sig! Jag kan ju passet utan och innan egentligen, men nu ska jag dessutom börja med fel ben jämt, ska ju göra allt spegelvänt för deltagarna…?

Låtarna går och helt plötsligt är vi på låt 7, hon ropar upp mig och jag får en fin liten applåd innan. Några småfel tror jag det blev, men jag är sjukt nöjd och stolt över att jag fick förtroendet att komma upp och teama med henne! GRYMT! Lätt ett minne för livet! Kändes skumt att stå mot alla och köra, strålkastarna i ögonen liksom… Jag kommer sova som en prinsessa!

Otur att ni missade det 😉

20121115-195827.jpg

(Kanske ska nämna att jag la in ett core control-pass innan på 30 min också!)

4 tankar om “ff: dag 15 träningen och lyckan

  1. Pingback: 2012 års bästa; träning « zanalysis

Lämna en kommentar