bussruckel

Jag sitter nu på bussen mellan Holmsund och Umeå, denna spännande sträcka som jag så många gånger tidigare skrivit om… Den sträckan skulle nästan kunna ha en egen kategori, skulle få många läsare! Vet ni en grej? Jag har minst en träff i veckan på just ”buss mellan Holmsund och Umeå” ”Holmsund-Umeå” eller ”pendla Umeå-Holmsund”, intressant va?! Så ni som googlat er in hit, det finns fler inlägg på temat, missa inte dem! Skulle satsa på att leta i pendlings-kategorin.

Denna gång har jag ingen synpunkt på tider, konstigt folk eller bussdörrar… Nu tänkte jag bara påpeka att bussar borde besiktigas oftare, när de kör så pass mycket människor. Bussen som jag sitter på nu känns som ett ruckel, varje gång han ska börja rulla efter att han stått still, typ plockat upp någon (händer rätt ofta i kollektivtrafik) eller bromsat in i en korsning så har han problem att få den i rullning… Bussen kommer liksom inte upp i fart utan strejkar, chauffören måste liksom trixa hela tiden. Känns lite instabilt! Varför köra en buss som inte är 100% hel?

Jag ska ju dejta min frisör nu, alltså Henke… Jag har inte tid att bli sen! Nu ska jag pimpa upp håret inför Pride2012! Yeey!

Lämna en kommentar