vart håller ni hus?

Ja, jag undrar dels vart ni, mina läsare tagit vägen? Statistiken har gått neråt flera dagar nu… Har solen och våren tagit er? Jag hoppas att ni kommer tillbaka, för jag tycker det känns lite ensamt just nu. Sedan så syftar jag även på vart hantverkarna tagit vägen… Ingen var som sagt här igår på hela dagen, i tisdags så var det en hantverkare här bara någon timma på morgonen. Vart håller ni hus? Och det har fortfarande inte kommit någon nu. Jag vet att jag ska vara tacksam, men man kan ju inte låta bli att bli lite, lite irriterad. Man går liksom och väntar och väntar… Vi har inte haft dusch på snart tre veckor och imorgon har de bokat städning, så imorgon ska allt vara klart. Jag kan meddela att jag ser inte ljuset. Dem har inte målat ännu, rörmokaren har inte varit här, allt ska bytas ut fick vi höra, nytt handfat, toastol och sådant… Jag tycker det känns lite tajt om tid, men vad vet jag, om det går så fort att fixa, varför är ni inte här? Jag kan inte låta bli att tänka på vad jobbigt det kommer bli om de inte blir klara imorgon, då får vi gå med denna skit ännu en helg. Jag hade kunna målat själv, om jag bara fått färgen och sådant..

Jaha, nog med all negativitet, denna dag ska bli bra. Jag ser solen och hoppas att den vågar visa sig lite till. Idag jobbar jag hemifrån, och för er som är insatt så skriver jag b-uppsats just nu. Såg ni min tidsplan som jag la upp tidigare i veckan? Jag har skrivit ut att jag ska vara klar med syfte, metod och material denna vecka. Det betyder att jag ska vara klar med det imorgon. Jag bör sätta fart!

Jag har en intervju inbokad idag 15.00, den ser jag fram emot och hoppas att det ska ge mig lite bra material till uppsatsen. Efter den intervjun så har jag en kvar, och den är nästa vecka! Sedan är jag klar med material-insamlingen.

Imorgon är det fredag!

Lämna en kommentar