ibland måste man vara spindeln

Vi har ju renovering här hemma som ingen har missat vid detta lag. Vi bor i hyresrätt, det är Skebo som har arrangerat allting genom en firma. Jag trodde liksom att det var bra som, vi ska inte behöva bry oss någonting. Ack så fel man kan ha. Egentligen så ska jag nog ge all cred åt min kära sambo, som ifrågasätter direkt det är något som inte stämmer. ”De har sagt att de ska vara här idag, varför har dem inte varit här?” ” De ska vara klara innan helgen, varför jobbar de inte?” Jag har hittills tagit det lite lugnt, de är hantverkare, de har med andra ord massor av projekt igång! ”Det tar sin tid, de kommer när de kommer…”

När de inte varit här och målat i tisdags, inte igår och ingen var på plats vid 9.00 idag så sa Elin åt mig att ringa till firman och fråga vad som händer. Jag tänkte att de måste ju ha koll på varandra, alla måste ju veta att rörmokaren ska hit idag, det måste ju vara målat innan, de har koll på sådant… Elin: ”Ring ändå!” Jag ringde och det visade sig att, nej, de har inte koll på varandra tydligen. Firman visste inte att målaren inte varit där, vart lite stressade över att rörmokaren var bokad till idag… Nu blev det fart! 9.34 klev målaren in och körde första lagret. Lite stressad över att behöva hinna andra lagret innan lunch också… Intressant! Det är spännande att det är vi som ska behöva vara själva spindeln, jag säger bara K O M M U N I K A T I O N !

20120510-104500.jpg

Vitt blir det väl så småning om, men just nu lyser det rosa igenom. Taket hann hon också med att måla, fräscht!

Just när hon kilade ut genom dörren så kom firman som arrangerar allting in med alla våra nya pinaler. Jag är nyfiken så jag spricker över allt nytt! Just nu ligger det bara massa kartonger som det är omöjligt att tjuvkika in i… Men duschväggarna är här och vad jag tror är spegelskåpet. Det blir intressant att se när det kommer upp! Och hur man får upp saker på en kakelvägg, jag är glad att det inte är jag som gör det!

20120510-104933.jpg

Vad tror ni? Kommer det bli någonting av det här? Ska det någonsin sluta eka i badrummet?! Kan jag någonsin få slippa duscha på gymmet?

Lämna en kommentar