tjuvtitt på renoveringen

God eftermiddag! Dagen har börjat ta sig vill jag lova, det känns som det har blivit något bra av denna dag också. I detta inlägg ska jag dock inte skriva någonting om mig eller skolan, det har blivit mycket avbet på senaste tiden!

Just nu så sitter jag och väntar på att målaren ska komma, han har inte dykt upp än…. hantverkare?! Varför har man målat upp den bilden av hantverkare? De är alltid sena, stökar ner osv. Men vi skulle nog inte klara oss utan dem? Inte då jag i alla fall, jag är mer än tacksam att de kommer hit och gör klart! Jag tänkte visa en liten sneekpeek…

20120508-134931.jpg

Tjusigt va? Man ser inte hur snyggt golvet är tyvärr.. Jag vart väldigt nöjd över kaklet, dock förstår jag inte varför de kaklar 2 m upp och sedan målar? Varför inte helkakla? Eller låta liiiite mer väv synas? Det är ju som sagt inte vi som bestämmer, bor ju bara i hyresrätt… Men det känns fräscht med vitt kakel, vi hade ju det innan med. Dock kommer de nog måla över mina rosa väggar, de ska bli vita… Jag som blir så glad av att gå in i badrummet nu. Men men, det är inte jag som bestämmer längre. Vi fick i alla fall bestämma golvet!

Idag ska som sagt målaren komma, borde inte ta många minuter och måla det där som är kvar. Jag hoppas därför att rörmokaren kommer hit imorgon och styr upp! Då är varken jag eller Elin hemma, så då kan de leva om bäst de vill!

Vad tycker ni än så länge? Det känns ju lite skumt utan dusch, handfat och spegel… Toalettstolen står i alla fall där inne…

Lämna en kommentar