berlin: ankomsten

Jag tänkte försöka göra någon slags sammanfattning av Berlin, men jag kommer inte att orka lägga in allting i samma inlägg. Så jag försöker göra någon slags uppdelning och hoppas att det inte blir allt för rörigt, ni får trots allt i alla fall en liten inblick i vad som hände.

Resdan tog fart från Umeå flygplats söndag den 15e april. Vi mellanlandade självklart på Arlanda, lite tajt om tid, men alla hann med! Vi landade någon timme senare på Tegel i Berlin. Allting gick bra förutom att en väska ur vårt sällskap försvann. Det var rätt bra uppslutning på väskor i och med att vi var ett sällskap på 27 personer. Alla levande individer var i alla fall framme i tid och framför allt framme i Berlin!

20120423-200457.jpg

Därifrån åkte vi buss till vårt hotell som hette Tiergarten och låg i samma stadsdel. Det var ett mysigt hotell och jag och min rumskamrat fick ett bra rum, man skulle kunna säga att det var en etagevåning. Visst låter det lyxigt?

20120423-200854.jpg

Det första man mötte i vårt rum var detta, direkt till höger ligger badrummet, sedan kommer man upp till sovrummet och vår walk-in-closet.

20120423-200956.jpg

20120423-201018.jpg

Det var ett mycket fräscht och härligt badrum, jag gillade det verkligen! Man var inte rädd för att duscha eller för vart man skulle sätta ner fötterna.

20120423-201135.jpg

Sovrummet direkt vid ankomst.

20120423-201205.jpg

Och vid avresa… Tur att det alltid är fräscht när man anländer i alla fall.

Boendet kan jag absolut inte klaga på, det var riktigt bra rum och riktigt trevlig personal! I anslutning till vårt rum var det himla lugnt, inget oväsen eller stök. Jag är nöjd. Det var dessutom frukostbuffe också! Finns det någonting bättre?!

20120423-201748.jpg

Det fanns allt möjligt att välja på. Flera olika yoghurts, fil, eller mjölk med flingor, müsli, frukt, nötter eller vad som helst, det fanns massor av bröd och pålägg. Flera olika varianter av ost, skinka och grönsaker. Det fanns ägg och bacon, fruktsallad. Sist men inte minst en 5kg nutella, gott va?! Nej, det är verkligen ingenting för mig! Och ett stort fat av kakor (mjuka som hårda) och godis! Vem äter sådant till frukost? Tydligen tyskarna… Jag höll mig till det som jag mår bra av, en rejäl och så nyttig frukost som möjligt! Det krävs för en bra start! Det fanns självklart olika juicer, te och kaffe också!

Det kommer fler inlägg! Håll till godo! Fråga gärna något om ni har något på hjärtat!

En tanke på “berlin: ankomsten

  1. Pingback: 2012 års bästa; resor « zanalysis

Lämna en kommentar