det här med kö…

Det är morgon och det är onsdag, fortsätter mitt pendlarliv och måste dela med mig av ett intressant fenomen! Ni alla vet ju hur det är när man ska betala någonting, man står i kö och väntar på sin tur. Förr eller senare kommer man fram, många gånger kan man fundera om man ska byta till den kön som verkar gå millimetern fortare.. Byter man, ja då är det någon framför som antingen har glömt något, har en fråga, hennes kort fungerar inte, hon ska betala med rek eller vad som helst annars som tar en evighet. Byter man inte, ja då händer samma sak i din egen kassa! Man ska aldrig ens ägna en tanke åt att byta kassa! Detta har ni alla varit med om kan jag lova! Men, min poäng med detta inlägg var inte detta utan det är fenomenet busskö. Hur bildas den kön? Varför kan vuxna människor inte bygga en kö?! Majoriteten av dem som pendlar Skellefteå-Umeå är människor som iallafall är över gymnasieåldern, jag skulle vilka lägga ett snitt på 35 typ! Och då är man vuxen, man är 10 år äldre än mig! Iallafall så händer detta jämt, det blir 2 köer, en som går intill bussens långsida och en hög som står framför bussen… Högen som står framför bussen, det är inte ens en kö! Det är dem som upptäcker att dem kommer hamna sist i kön längs med bussens sida och försöker tränga sig! Varför inte sätta upp sånna band som finns på flyget för att bygga en rättvis kö? Eller varför inte sätta kravallstaket?

Jag ställde mig i högen en gång, men mådde så dåligt över att tränga mig, så nu ställer jag mig jämt i kön! Bara för att man kommer in i bussen först betyder inte det att man får ett dubbelt säte, bussen blir oftast full och man får ändå sitta bredvid någon! Det är alltså vuxna människor jag pratar om, inte de som går i högstadiet! Om de här människorna hade haft med sig sina barn hade dem antagligen inte betett sig som de gör… Eller de kanske tycker att det är okej att tränga sig? Jag är rädd för att jag snart kommer att explodera över högen som ställer sig framför bussen!

Någon som känner igen sig?!

Lämna en kommentar