spring breakers

Jag är lite av en periodare när det gäller film, serier och annat som man tittar på. Ibland hatar jag allt som gör att jag måste sitta still och titta på någonting – ibland är jag helt fast. Just nu tror jag att jag är i någon liten fas av film. På Nyhetsmorgon förra veckan, eller så kanske det var veckan innan det, så recenserade Ronny filmen Spring breakers. Jag skrev upp titeln, för jag tänkte på de filmklippen han visade att det skulle vara en film för mig.

Spring-Breakers-Movie-Poster

Det var en minst sagt rätt speciell film. Någon som har sett den? Filmen började rätt speciellt, typisk high-school-komedi var min första tanke… Sånt som jag hatar. Men gav den en chans, och den vände efter en stund, till någonting som passade mig toppen. Efter halva filmen började den dock spåra lite. Men jag såg klart filmen, jag berättade för Sofia att jag sett en skum film – hon frågade om den var värd att se? Jag sa att det är oklart – jag kan inte bestämma mig. Filmen har fått grym kritik, höga betyg, så jag var tvungen att ge den en chans. Men det är lite oklart om jag fattade riktigt vad som var det braiga. Alltså jag ångrar inte att jag såg den! Absolut inte! Men den var lite skum. Mycket droger, alkohol och fest, rån, pengar vapen… Ni fattar.

Någon som har filmtips?

3 tankar om “spring breakers

  1. Jag har sett tre svenska filmer på slutet. Wallander (försvunnen), ego och små citroner gula. Alla tre helt klart sevärda. Senaste Wallanderfilmen håller en helt annan standard än de tidigare, sjukt spännande och riktigt bra faktiskt. Miffo var en helt ok svensk film med ganska klassisk handling (typ, bli kär i någon du inte trodde du skulle bli kär i, bryt upp och allt blir skit och det slutar bra tillslut-film). Små citroner gula, en helyllefilm helt enkelt. Kanske inte så mycket att analysera, men helt ok att vila ögonen på =)

Lämna en kommentar