snabba cash II

Intressant. Jag tog tillfället i akt att äta lite popcorn och spana in Snabba cash II som jag tänkt se hela veckan, men som aldrig har blivit av. När den var aktuell så sa alla jag pratade med att den var dålig, alltså som i sämst. Blir man taggad på att se en film som alla säger är dålig?! Jag vet att man inte ska lyssna på vad alla andra säger, men man blir ju faktiskt inte supersugen… Nu kände jag ändå att det var dags att ta tag i det. Folk som sagt att ettan var bra, men att tvåan skulle vara dålig. Jag gillade ettan… mycket.

Tvåan… JAG TYCKER ATT DEN VAR BRA! Fattar inte vad det dåliga var?! En film helt i min smak! Det roliga var först bara att jag av någon anledning började se den utan text, tänkte att när de pratade andra språk än svenska – att tanken var att man inte skulle fatta. Ni vet? Men sen så hittade jag texten och DÅ FATTADE JAG PRECIS ALLT. Lite komiskt ändå. Satt och såg första kvarten av filmen och fattade nada. Filmen var grym, väldigt speciell, lite annorlunda. Men ja, jag tycker att den var bra! Jag skulle lätt kunna rekommendera den, helt klart sevärd! Har man sett ettan är det klart man måste se tvåan också.

Det mest intressanta var kanske att jag under slutet av filmen satt och grinade, tårarna rann, inte en film jag tänker att jag kommer gråta till.

Nu längtar jag efter trean!

Lämna en kommentar