the nike blast; dag 2

God kväll träningsvänner och er andra! Vilken underbar dag, måste bara säga det först; helt sjukt underbart! Ja, dag 2 var grymmare, precis som väntat. Trots missödet med frukosten så har det varit en mycket bra dag. Jag anlände till Globen redan vid 7.30, jag var en av två i kön, haha. Vi behövde inte direkt slåss i kön till garderoben.

Sen var det då dags, pass ett… Ett av de passen som jag längtat efter hela resan. GRIT, hur kan man längta? Jaa, jag gjorde det i alla fall och det var värt längtan. Det var strength som stod på schemat och det är med skivstång. Du ska ha typ 30% av din kroppsvikt på stången, vilket är betydligt mer än i BP. Jag minns när jag skulle köra det på IKSU, då var det sista passet för dagen, efter typ 5 pass… Jag kunde inte tänka hur mycket jag skulle ha. Men det vart 20 kg, det vart lättast att räkna och lättast att förbereda. Lite tyngre gör väl inget? Bara det inte är lättare tänker jag. TUFFT pass och grymt roligt! Så sjukt bra träning, kort och intensivt. Längtar verkligen till i mars när det kommer till IKSU!

20130203-190630.jpg

Pass nummer två skulle vara Muay thai shadow, men med vissa tveksamheter hakade jag på Jossan och gänget på NTC FOCUSED CORE 2 istället. Jag vart inte besviken, tuff träning och rätt enkel att haka på. Det var bland annat Maria Olofsson på scen, roligt i och med att jag brukar ta klasser för henne på IKSU!

Sedan tog jag lunch, tidig lunch! Redan vid 11 fick jag i mig lunchen dag. Rätt bra, i och med att frukosten var tidigare och inte lika stor som igår. Jag kollade på lite pass under tiden jag väntade på nästa. Bland annat Ruffie.

20130203-190907.jpg

Efter det var det dags för pass nummer tre, vilket var ett välkänt koncept för fröken, BODYPUMP, vi fick dessutom köra 85’an. Och jag här bara ett ord, GRYM RELEASE! Ben-låten, ÄNTLIGEN! Alltså som jag har längtat efter en bra benlåt. Och biceps, hur bra?! Stången är tillbaka, med PINK! LOVELY. Det var trångt och så… Men det gick oväntat bra, jag fick mig rätt vikter! Otroligt skönt!

20130203-191339.jpg

20130203-191410.jpg

Sedan var det snabba ryck att få undan vikter, stänger och lådor. Pass nummer fyra var CONTEMPORARY FUSION, dagens wildcard kan man säga. Men det var hur underbart som helst! Alltså en modern dansklass, exakt min smak och stil, rätt klassisk ändå. Jag var i himmelen hela klassen! Fick mig att fundera på varför jag slutade ta dansklasser… Klassen var grym i alla fall!

20130203-192020.jpg

Sen var det dags för femte passet, POWER-FLEX-ART, det var samma karl som hade kettlebell-passet igår, som jag inte var så himla nöjd med… Jag upptäckte rätt snabbt att detta inte var något för mig. Körde uppvärmningen och sedan smet jag. Satte mig och kollade på någon typ av dans-klass och laddade upp inför höjdpunkten.

Sista passet för söndagen och hela BLASTEN var BODYCOMBAT, jag hade ett grymt team runt mig i form av Jossan, Irene och Lina. Kan det ha avslutats på ett bättre sätt?! Själva passet var väl okej, men jag älskar 54’an. Alltid lite sådär när man ska byta pass, man har inte koll på alla combos och så… MEEEN! Det fanns en låt som jag bara älskade! Ska inte avslöja någonting… Men stämningen var grym och jag bara älskade varje minut! Verkligen ren glädje och kärlek!

Sedan hörrni, då var det slut… Tråkigt men sant. Tiden liksom rusade iväg bara, pratade med Lina lite om att man är så uppe i varv och extas att man liksom glömmer var man är och att man glömmer njuta. VIKTIGT! Jag har verkligen haft ett underbart äventyr i helgen! Tänk att jag åkte! Själv. Har inte direkt varit ensam så många minuter, men ändå. Stolt är ordet. Jag är så sjukt inspirerad och fylld av ny energi, redo att ta mig an våren!!

Efteråt var det dusch som väntade, jag var inte ensam om att vilja duscha. Tre duschar på hela arenan, galet! Jag hade inte bråttom, men lite halvdrygt att köa typ 20 min för att duscha. Jag vart ren och fräsch!

TACK för helgen, nu mot Bromma i mjukisar (inte ofta!) och Umeå. Kommer jag sova gott?! Kroppen är liite mör. Vila imorgon?

Lämna en kommentar