the nike blast; dag 1

God kväll på er! Jag antar att ni är övervänta på en liten uppdatering. För jag tycker det ska bli underbart att skriva av mig lite, ris och ros. Jag har haft en grym dag, tro INGET ANNAT!

20130202-192922.jpg

Detta är mitt andra stora konvent och jag var denna gång förberedd på att det skulle vara sjukt mycket folk. Man förstår inte förrän man själv upplevt det, otroligt galet och underbart! Och trots att det är så sjukt mycket folk lyckas man ändå träffa folk man känner? Hur går det till?!

Mitt första pass var STREET FIGHT, jag hade höga förväntningar, men var sjukt nervös. Man skulle jobba två och två, och jag lyckas träffa Jossan? Jag kunde inte fått en bättre kompanjon. Det var som ett box-pass, jabbar, hook’ar, armbågar, knän, sparkar. Lite allt möjligt. Var inte jättehög puls tycker jag, men jobbigt, men inte fruktansvärt jobbigt. Hade önskat mer puls.

Sedan var det show på G, en välkomst-show med mycket fart och dans. Vet ni vad förresten? Kristin Kaspersen som jag tycker är så snygg och bra, hon var konferencier. Sen var Jakob Ökvist och Martin Björk från Vakna med NRJ också konferencierer. När man liksom springer på dem så känns det som man känner dem nästan, jag lyssnar ju på dem varje morgon… Får liksom hejda sig innan man börjar heja som man känner dem… Hade vart jobbigt, haha.

20130202-193943.jpg

20130202-194018.jpg

Grym show!

Mitt andra pass var HIGH LEVEL ATHLETICISM, ett kettlebell pass som inte alls var som jag väntat mig. Först och främst, det fanns självklart inte kettlebells till alla, jag fick svinga vanliga viktplattor. Kul. Sen var det sjukt basic. Typ tre övningar hann vi med, en-armssving, cleans och clean+axelpress. Väldigt mycket fokus på andning och I TYSTNAD. Det kändes som många var lite besvikna, folk gick och det gjorde att jag fick mig en k-bell, 10 kg. Hade sällskap av Jossan, Irene och Malin! Kul!

Pass tre var NTC FOCUSED FIGHT, var inte heller vad jag väntat mig. Trodde det skulle vara combat-likt. Men nej, typ ett konditions-intervall-pass. Med k-bell-övningar, burpees, utfall, och liknande. En del av passet skulle man vara tre och tre, jag fick äran att teama med Jossan och Irene, perfekt! Sen var det två och två-övningar också. Då fick jag äran att teama med en brud jag är rätt bekant med Sofia, kul att träffa henne exakt i rättan tid! Detta var ett pass i min stil, jag var sjukt nöjd över att äntligen få ösa!! GRYMT!

Sen var det dags att luncha, i sällskap av Jossan och Irene. Jag hade över en timma paus! Snacka om möjlighet till återhämtning! Behövdes.

Sen gick jag på egna äventyr. Ingen som hade bokat mitt fjärde pass, som var NTC YOGA. Det var väldigt, väldigt behövligt! Det var så fruktansvärt skönt så ni förstår inte! Instruktören var sjukt snygg också! Passet gick väldigt fort, det var ett bra, klassiskt yoga-pass. Det enda jobbiga var att det kändes lite halvjobbigt att ladda om till något explosivt och tungt.

20130202-202101.jpg

20130202-202154.jpg

Mitt femte pass för dagen var NTC FOCUSED CORE 1. Ett klassiskt NTC-pass, för er som kört det. Intervaller, block och utmaningar. Grymt pass, burpees, utfall, plankor, fokus på core och ben. Ösigt och tufft!!

Efter det gick jag på en liten shopping-runda. Fattar inte hur jag ska få med mig allt hem!

20130202-200435.jpg

Hittade bland annat denna tröja. Sen fick man skor, Nike-väska, lite energi-påfyllning osv.

Sen var det dags för sista passet för dagen, SH’JAM. En blandning mellan Sh’bam och BodyJam, inget man får missa, med tanke på att det inte finns egentligen. Jag gillar inte Sh’bam men BodyJam är helt ok! Lite knepigt att lägga ihop allt, men väldigt utmanande och roligt! Detta var en blandning, skitkul!! Jag gillade det och njöt! Lördagkväll, final-passet och VILKET PARTEEEY!

20130202-201138.jpg

Jag är VERKLIGEN SUPERNÖJD över hur allt löste sig, att jag lyckades träffa folk jag kände, var inte ensam någonting nästan.

Nu ligger jag på rummet och laddar inför imorgon! Morgondagen kommer bli sjukt mycket tuffare! Men antagligen ännu bättre!

Frågor?!

Lämna en kommentar