våga gå bakåt

Tisdagmorgon och när det är dags att kliva på bussen så stannar någon smart (läs lat/rädd/trött) person typ två meter innanför dörrarna. Hur ska alla andra rymmas?! Jo, det ser fullt ut, du får nog ingen sittplats, men det vore nice om alla fick åka med… Hade inte jag haft världens fetaste väska hade jag trängt mig förbi snabbare än blixten. Jag trängde mig förbi, men lite långsammare, det fanns 4 hela platser längre bak. Det är skönt att bussen typ är tom efter IKSU, Växthuset och Universum.

Det har varit en bättre natt, jag somnade snabbt och sov ganska sammanhängande, vaknade någon gång… Någon gång där på morgonkvisten drömde jag att jag vaknade 11.30(!!), alltså att jag försov mig… Ingen hade ringt och efterlyst mig och när jag ringde min handledare och sa att jag visst försovit mig sa hon bara; jag märkte det, men ville inte ringa och väcka dig, tänkte att du kunde behöva sova dig helt frisk… Är inte det för omtänksamt? Som att jag ens skulle kunna sova till 11.30?! Haha!

Nu väntar en ny dag med nya utmaningar. Eget arbete till 9.30, sen möte till 12, lunch och till sist lite utbildning/inskolning.

Efter gårdagens pepptalk med Jossan känner jag mig grymt laddad för helgen!

Lämna en kommentar