äntligen helg!

Efter första veckan på praktiken tar jag nu helg. Det känns lite speciellt att ta helg faktiskt. Jag har ju aldrig haft ett arbete med kontors-tider, så jag har ju aldrig varit med om måndag-fredag-veckor. Längtan efter helgen är liksom lite annars. Även fast jag idag har jobbat lite andra tider gör liksom ingen skillnad, fick ta helg 18.30, helt ok!

Idag är även första dagen jag åker direkt hem också, övriga dagar har jag alltid mellanlandat på IKSU. Detta känns helt ok också. Jag behöver vila!

Jag hann luncha med pappa innan jag började jobba, jag fick fläskfilé, lyxigt värre! Äter inte kött speciellt ofta, i den formen. Helt ok att äta kött en dag jag ”slipper” träna. Efter det hann jag gå en sväng på stan, när man har tid och är sugen på shopping, varför hittar man inget?! Jag hittade inget jag ville ha, gick istället och införskaffade dagens middag, det blev lax! Ugnsgratinerad lax med en avokado blev dagens middag, som jag hann avnjuta på jobbet också.

Frågan är ju vad jag ska göra hela kvällen?! Inte träna. Inte duscha. Inte laga mat. Inte äta. Inte plugga. Jag är tom! Vad gör man? Vad sägs om att ta det lugnt och njuta…? Låter trist.

Ska jobba på det här med att ta det lugnt och som det kommer…

2 tankar om “äntligen helg!

  1. Det är då man öppnar en liten flaska rödvin, plockar fram lite mörk choklad, lägger upp fötterna i soffan och ser en riktigt bra feelgood-film. Typ dirty dancing, notting hill, the holiday eller den där Mary. Hoppas du har en skön kväll!

Lämna en kommentar