last chance workout 2012

Eftersom att IKSU valt att ha stängt imorgon, samt att det är svinhalt ute så körde jag idag min sista träning för året, det kändes underbart! (Vi får se vad som händer imorgon.. men lutar mot vila!)

Jag pallrade mig till IKSU vid 15-snåret, hade tänkt värma upp med lite walker, tänkte hinna milen, som vanligt. Men slutade på 7,5 km… igen. Det var för att jag hade den stooora lyckan att träffa Ingela i omklädningsrummet. Vi hann skvallra lite grann och planera upp vår dejt, som blir på onsdag.

20121230-194152.jpg

Jag och mina nya shorts tog sig efter träffen med Ingela alltså 7,5 km. Lite varm i kläderna pallrade jag mig till Moskva för lite TT. Jag har kört för instruktören tidigare, men man vet aldrig vad som kommer ske. Idag var det 4 stationer. 1. Kettlebell, först 8 djupa knäböj med en kettlebell i varje hand sen upp och press över huvud. Den andra delen var 8 st en-arms-svingar. 2. Chins, situps, toe-to-hand, 3 chins eller pull-up’s eller statisk träning i form av att du håller dig uppe så länge du kan. Efter det 7 sit-up’s. Sen skulle du hänga och svinga upp benen till händerna-kontrollerat givetvis x3. Sen 7 sit-up’s. Börja om. 3. Medicinboll, 8 st knäböj med medicinboll över huvud, sen 8 st kasta upp medicinboll mot väggen så den studsar tillbaka och du fångar den och går ner i knäböj, 8 st armhävningar. 4. Madrassen, börjar med att skjuta en tjock madrass över till andra sidan rummet sedan 4 armhävningar på madrassen, sen skjuter du tillbaka madrassen och gör 4 armhävningar igen.

Varje station jobbade vi 3 minuter så många varv som möjligt, i två varv. Full fart! Jag tyckte det var sjukt jobbigt idag, madrassen var sjukt tung att skjuta över. Medicinbollen var också sjukt jobbig att kasta upp på väggen…

Efter det så gick jag tillbaka till walkern, under TT’n så kom jag på att jag glömt mina gym-handskar där, lyckans ost att de var kvar! Jag körde mina sista 2,5 km och sedan fokade jag på mage, baksida lår/rumpa och rygg. Det vart 3 maskiner mage (och två med medicinboll) och 2 maskiner rygg, jag avslutade med lite baksida lår med pilatesbollen och utfall med fria vikter.

Jag är nöjd över årets sista träning!

Lämna en kommentar