rutin-människan har problem

Som framgick i inlägget tidigare så börjar IKSU’s julschema nästa vecka, det ställer till det för en rutinmänniska som jag! Varannan måndag är det TT, varannan är det vila. Tisdagar innefattar ALLTID pump, onsdagar ALLTID combat, torsdag ALLTID combat, fredag ALLTID step-muskel… Men vad händer nu?!

Jag vet att det antagligen är bra att stuva om lite i sina rutiner för att få ut mer av sin träning, för att upptäcka andra roliga instruktörer och pass, hitta nya muskler m.m. men ibland tror jag att jag har en diagnos. Inte bara när det kommer till kost/träning/hälsa utan när det kommer till rutin. Allt ska liksom vara planerat och kontrollerat i minsta detalj. Då mår jag som bäst!

Nu har jag alltså suttit och kollat igenom veckan och hur passen ligger och ser ut, vad det är för instruktörer m.m. Jag vet vilka jag inte gillar och därför måste jag välja instruktör först, sen pass, sen dag. Just nu ser mitt schema ut såhär.

Skärmavbild 2012-12-12 kl. 21.49.36

Lördag är vilodag, för det mesta är det så. Jag tycker att det är otroligt skönt att ha vilo-dag då! Sen så kommer det att komma in ett pass på söndag, jag har bara inte bestämt mig om vad, eventuellt Punch-out, som är typ som box. Eller så blir det CX+IW… Måndag blir det ofrivillig vilodag, jag hinner helt enkelt inte.

Jag tänkte att jag ska passa på att testa pass jag inte brukar gå på, jag kanske har missat något tokbra?

Nej, nu är det snart dags för sängen, jag ska upp väldigt tidigt! Börjar jobba 7.00 imorgon!

Lämna en kommentar