hamilton – inte om det gäller din dotter

Precis sett en film såhär på lördagskvällen, helt själv, otroligt skönt med egentid ibland. Även fast det är lördag och festligheter på G. Det är sista TQ innan jul, men jag var inte sugen på gå dit. Några i min klass drog ihop till en utekväll, men jag var inte peppad.

Istället har jag ägnat hela kvällen åt mig själv.

Jag såg filmen Hamilton – Inte om det gäller din dotter. En film helt i min smak, den tilltalar mig verkligen. Vem som helst kan se att det står Zandra skrivet på den. Det är andra filmen med Persbrandt som Hamilton, en av mina favoriter. Filmen är spännande, rätt invecklad, genomtänkt och aktuell. Jag gillar när man får tänka lite och det gäller verkligen att hänga med.

Jag blir oerhört inspirerad när jag ser filmer jag finner intressanta, aktuella och spännande. Dels för att jag själv skulle vilja jobba med sådana frågor, kanske på UD. Men också för att jag länge varit sugen på att skriva en bok, en skönlitterär bok.

Nu är det snart bara sängen kvar, IMORGON ÄR DET SÖNDAG! LADDA!

Lämna en kommentar