lesbiska får samma rättigheter

När jag tidigare under dagen fick läsa om detta fantastiska besked trodde jag nästan att jag skulle börja gråta, av glädje alltså!

Hela artikeln kan du läsa här.

En IVF-behandling har alltså kostat 12000 för homosexuella och 300 kr för ett heterosexuellt par. Det är fruktansvärt fel och att det tagit såhär lång tid innan ”vi” får samma rättigheter tycker jag är orimligt. Jag blir irriterad när jag tänker på det och det känns helt fel! För er som inte vet så mycket om detta så räcker det oftast inte med en behandling heller, det är inte ovanligt att du kanske behöver genomgå 3 stycken innan du blir gravid. 36000 kr är det. Eller 900 kr, UNDER TUSENLAPPEN! Jag kan nog inte beskriva min glädje, detta är sjukt bra och verkligen glädjande nyheter!

Äntligen säger jag bara!

Lämna en kommentar