studio sex

Bild lånad här.

Ni kanske känner igen den här boken? Den släpptes 1999 och jag var inte sen med att läsa den. Ni ser ju bara på framsidan hur uråldrig den är. Däremot så var det då en av de bästa böckerna jag läst, jag läste inte jättemycket böcker på den tiden, och var nöjd om jag lyckades ta mig igenom en bok utan att dö av tristess. Det är fortfarande en bra bok, och en av de bästa av Liza Marklund, enligt min åsikt.

Bild lånad här.

Så här ser däremot filmen ut, som släpptes i dagarna. Lite modernare tappning kan man väl säga. Handlingen är den samma, men i lite, som sagt, modernare tappning. Fick tipset av Hanna att denna film skulle vara lite bättre än de övriga, och jag håller med. Fortfarande är jag förvirrad över ordningen på filmerna, men det kan jag inte göra någonting åt. Skådespelarna är inte mästerliga men handlingen var helt okej, och det duger ibland. Lite halvobehaglig historia om en mördad och våldtagen strippa som hittas i en park i Stockholmsnatten.

Det som är bra med filmerna är att det fortfarande är rätt länge sen som böckerna släpptes och man (läs jag) kommer sällan ihåg riktigt vad som hände, eller vem som var gärningsmannen. Jag ser därför filmerna med spänning!

Nu måste vi vänta en stund för att få se de ytterligare 3 filmerna som kommer under augusti månad.

Lämna en kommentar