omställningen är enorm

Trots att jag har en underbar familj som har gjort allt för att få mig att känna mig välkommen och som verkligen tagit emot mig med öppna armar kan jag inte låta bli att känna mig ensam. Hela kvällen igår och dagen idag har gått väldigt bra, jag har sysselsatt mig och känt att jag kunnat fokusera på annat. Men just nu så slog ensamheten till. Allt är en fruktansvärt stor omställning och även fast jag har det supermysigt här med familjen, spel och god mat så är det fortfarande en väldigt stor del som saknas. Du är alltid här, du finns alltid med mig, men inte nu. Det går liksom inte bara att hitta ett substitut till det beroendet. Trots att jag håller mig sysselsatt och har roligt så finns en stor tomhet inom mig, som skär i mig.

Henke och Anton kom i eftermiddag hem till oss för att äta middag. Det var grillad lax som stod på schemat, vilket vart väldigt gott! Jag hade gjort i ordning potatisen som var marinerade färskpotatis i ugn, tycker att hela rätten vart hur god som helst! Till det så drack vi som slapp köra rosévin.

20120719-223800.jpg

Sedan så åt vi efterrätt också, jag glömde tyvärr att ta en bild innan jag redan huggit in… Men jag antar att ni förstår att den därför var väldigt god! Det vart rabarberkaka med lite diverse tillbehör som man själv fick välja. Vaniljglass, chokofilijoko, grädde eller hallonkesella.

20120719-224027.jpg

Ni som följer mig på Instagram kanske inte missade att jag där utmanade Henke och Anton i ett spel. Jag hade totalt glömt bort att lasta ur spelen ur en av lådorna så jag var tidigare idag tvungen att börja möblera runt i lådorna som jag har ute i garaget, just för att hitta spelen.

20120719-224214.jpg

Det är verkligen inte bara en låda om man säger så. Men jag hittade spelen och jag valde att utmana dem i Bezzerwizzer+.

20120719-224421.jpg

Jag hade aldrig tidigare spelat det, trots att vi fått det i julklapp, det har liksom aldrig blivit av. För att ge en snabb recension av spelet så säger jag bara: det bör spelas fler än en gång. Jag tycker att det var rätt knepigt, man fick inte riktigt in flowet, utan det kändes segt och jag tappade lite intresse, jag som älskar spel! Men jag tror att om man ger det några gånger så kommer man att fatta allting lite snabbare och man behöver inte tappa tempot. Jag var nog lite ur fokus, tankarna åker iväg på annat håll när det blir segt, jag fick nog lite solsting idag också vilket har gjort mig seg. Men om man säger så här: huvudsaken är att mitt lag vann! Eller var huvudsaken att man har roligt?! Jag, Henke och Anton slog i alla fall mamma och Fredde, good for me! Jag är en dålig förlorare…

Nu ska jag ta och sova så jag känner mig utvilad och på lite bättre humör imorgon. Det sista jag vill säga är bara att jag hoppas att ni som är på Trästock har himla kul, jag önskar verkligen att jag fick vara med er! En av höjdpunkterna på sommaren…

God natt!

Lämna en kommentar