Standard

inneslutning och uteslutning

20120616-223650.jpg

Läser just nu en bok som heter Inneslutning och uteslutning – barns relationsarbete i skolan skriven av Marie Wrethander Bliding. Det är en bok som tar upp det sociala spelet i skolan, det är en etnografisk studie i en åk 4. Jag gillar sättet som den är skriven på, den tar upp massor med exempel och utdrag ur forskarens fältanteckningar så den går relativt fort att läsa.

Uppgiften som följer med denna bok är att skriva en recension, det är hyfsat enkelt jag slipper ju skriva en analys i alla fall. Jag började läsa idag när Elin åkte till jobbet första gången, nu har jag läst ca. 140 sidor och har endast 45 sidor kvar, det kallar jag hög fart! Gillar böcker med lite tempo! Utöver att läsa 140 sidor har jag i princip skrivit hela recensionen också, måste bara läsa ut den först innan jag kan göra den helt klar. Uppgiften ska inte in förrän på tisdag, men det är skönt att vara i tid! Jag väntar ju fortfarande på en bok som jag saknar, den uppgiften skulle varit inne i torsdags… Jag måste därför se till att vara klar med denna uppgift innan den andra boken kommer så jag kan fokusera på att få in den så fort som möjligt sen!

Det finns väl roligare saker att göra en lördagkväll? Men jag känner mig ganska duktig ändå! Då kan jag unna mig att vara ledig imorgon när Elin kommer hem ifrån jobbet.

En tanke på “inneslutning och uteslutning

  1. Pingback: ”Elaka” barn | Svensson

Lämna en kommentar