sommarlov?!

Vad är sommarlov egentligen?! Jag har precis haft opponering på b-uppsatsen, då kan man ju tänka att det ska kännas som sommarlov? Jag gillar ju att plugga så jag skulle kunna plugga hela livet, om jag fick lite bättre lön… Nu är det ju så att bara för att vi haft opponeringen så är det inte klart för det, nu har vi en vecka på oss att justera vissa saker, som kan behövas ändras. Vi har en vecka på oss, så när jag har gjort det så kan jag känna mig nöjd.

Jag tycker opponeringen gick bra, jag var nog mest nervös för att opponera på någon annans uppsats, vill ju inte skapa ovänner eller ”verka dum” som inte fattar vad som står. Att ta kritik är jag väl hyfsad på att göra, så det kändes rätt lugnt, hade bara blivit pinsamt om jag inte kunnat svara på någon fråga… Det är ju trots allt jag som jobbat med ämnet i typ 10 veckor! Men det mesta kommentarerna jag fick handlade om formalia, det kunders lugnt! Kommer inte vara några omfattande ändringar, det uppskattas! Är i det stora hela väldigt nöjd med opponeringen, nu kan jag i alla fall slappna av lite!

Sommarlovet ja, nej det kommer inte än! Jag har ju skrivit upp mig på en sommarkurs, den börjar på måndag! Så det blir mer plugg för mig, men det känns som det ska bli en spännande kurs! Det är en distanskurs från Umeå universitet och heter Mobbning i lärande miljöer, mitt specialområde, barnfrågor!

Nu ska jag se om jag kan hitta någon ny bok att slänga mig in i!

Lämna en kommentar