ingen combat

Jag är ju på annan ort just nu så det blev ingen combat idag för min del. Förra veckan var fruktansvärt rolig så jag lider verkligen över att missa det idag, känns väldigt trist faktiskt. Men jag är ju inte dum, jag tog med mig lite träningskläder och löparskorna hit, så det var då inga problem att hitta motion. Jag pallrade mig efter många om och men ändå iväg. (Det finns allt för många bortförklaringar, typ ”Jag måste skriva b-uppsats”, vad är det för något? Jag är ju typ klar…) Så jag for ut samtidigt som mamma och vovven skulle på prominix, tog det lite lugnt i början men sedan bar det av!

Jag hade alltså som mål att ta mig runt Lövöudden, en runda på drygt 6 km hemifrån mamma.  ”Ta mig runt”, antingen så blir det att jag joggar eller PW, men det började bra, jag joggade hela vägen till farmor. Jag knackade på och överraskade henne och farfar, fick ett glas vatten och snackade lite. Sedan var det dags att ge sig an den längsta biten, jag joggade hela vägen till pappsen också! Där gick jag in och hämtade min b-uppsats som Gunilla hade korrekturläst, stoppade den i fickan och pallrade mig iväg igen. Jag joggade hela vägen runt! Yey! Jag orkar betydligt mer än jag tror, är så sjukt nöjd! Riktigt nöjd är jag! Varje gång jag tänkte börja gå så sa jag bara till mig själv, ”du har orkat enda hit, nu är de bara att du pallrar dig runt hela vägen!” eller ”Nu är det inte så långt kvar, ge dig inte!”, kan nog fortfarande inte förstå hur jag klarade det?! Men nöjd är jag! Jag skulle tagit tid, jag har ingen som helst aning om hur lång tid det tog…

När jag kom hem så var jag slut, men jag körde lite styrka, bara för att! Det känns inte som ett riktigt träningspass annars… Mest mage, men lite tricep också.

Trots uteblivet combat-pass lyckades jag få mig en ordentlig omgång!

Lämna en kommentar