välkommen fredag

Har ni ibland den känslan att det är någonting som ni ska göra, men ni kan inte komma på vad det är? Just nu har jag så många möten, kurser, intervjuer och sådant utöver mina vanliga lektioner så jag har hela tiden känslan av att… ”var det ingenting jag skulle göra idag?”, ”hade inte jag någon jag skulle träffa idag?”.. Det är himla jobbigt, är rädd för att jag verkligen ska missa någonting. Men jag hoppas att jag varit så smart att jag skrivit in allting i min kalender, det skulle underlätta! Så förhoppningsvis har jag ingenting jag ska göra idag, utan dagen ska ägnas åt skolan, nämligen transkribering. Yippi!

Jag har fruktansvärd träningsvärk i rumpan idag, det är garanterat från den sjukt jobbiga övningen igår. För att kortfattat och snabbt berätta lite om den, vi använde oss av en stepbräda som man själv fick välja höjd på. Det blir jobbigt på olika sätt, så du kommer liksom inte undan om du sänker den, eller om du höjer den för den delen heller, det blir jobbigt vilket som. När man valt höjd så skulle man alltså hoppa ner med benen på varsin sida om brädan ”dutta” rumpan i brädan och hoppa upp på brädan igen. Det resulterar i att om du har brädan högt upp så behöver du inte gå ner lika långt med rumpan, men du måste hoppa högre för att komma upp på brädan igen. Om du har brädan lågt så resulterar det alltså i att du behöver gå ner längre med rumpan men behöver inte hoppa lika högt för att komma upp. Pest eller kolera! Jag körde de två första varven med hög bräda, men det gjorde att jag svängde sjukt mycket med armarna för att komma upp på brädan igen. När jag sänkte den så vart det istället sjukt jobbigt att ta sig upp från brädan… Efter den övningen vart allting sjukt tungt! Känns dock skönt idag, att det gett någonting!

6.54 plingade det på dörren, rörmokaren är tillbaka! Innan 7! Idag ska det göras klart, jag är så lycklig! Förresten så glömde jag berätta om missödet igår. En av duschväggarna är i fel mått, så vi måste vänta på en duschdörr… Men huvudsaken vi har dusch, känner jag!

Städningen kommer klockan 12! Ha en bra fredag!

Lämna en kommentar