status: kakel

God morgon på er! Idag är det måndag och ny vecka! Vanligtvis kan jag tycka att det är lite jobbigt, men just idag känns det ganska bra! Elin är ledig och hemma, jag ska inte åka iväg till Umeå förrän klockan 10.15 och det är inlämning på två uppgifter idag. Jag känner mig inte stressad och har inte stressat på hela helgen, men det känns ruskigt skönt att lämna in detta nu, då kan man starta med någonting nytt. Vi har bara ett moment kvar nu på denna kurs, b-uppsats! Jag har verkligen längtat, det kanske känns fånigt, men jag jag längtat hela terminen! Jag har nu ”bara” den att tänka på fram till sommaren, 5 veckor till sommarlov! Så idag är det inlämningstid kl. 13.00 och sedan har jag lektion 13.15-15, introduktion till momentet. Momentet börjar inte lugnt heller, vi ska lämna in ett PM redan imorgon och det har jag inte startat på ännu… Det blir dagens buss-uppgift.

På renoveringsfronten står det bra till! Hantverkaren som kaklar är här nu, han har varit här sedan 7.15 och jag fick känslan av han trodde det skulle vara ”fort gjort”. Så jag tror att han blir klar under dagen, vilket känns underbart! Det har verkligen känts som man har suttit i en mörk bunker när man varit på toa… Helt spacklade gråa väggar och inte en pinal förutom toalettstolen. Jag är less på detta nu! Det enda som jag har sett som en fördel, som jag borde ta till mig av är att: duscha på gymmet! Varför tror ni att jag gillar det?! Jo, det går så sjukt fort! Jag sparar tid! Vet ni hur snabb jag är när det kommer till att duscha där? Allting är liksom förberett, jag har med mig de kläder jag ska ta på mig, jag kan liksom inte börja vela när jag väl ska klä på mig… Det finns ingenting annat att pyssla med under tiden, det är liksom göra det man ska och sedan är man klar!

Jag tror det kommer bli en bra dag, solen lyser också! Hoppas ni får en bra dag också!

Lämna en kommentar