en utmaning att bita i

För ett tag sen, närmare bestämt 11 dagar sen så startade Josefin på friskvårds en utmaning på deras blogg. Där kan ni läsa om utmaningen. Men i stort så handlar det alltså om att utmana sig själv under 6 veckor, man får välja vad man vill göra helt fritt. Jag är ju inte den som är rädd för utmaningar, så självklart hoppade jag på!

Ni kan läsa allas utmaningar i inlägget som jag länkade där uppe. Min utmaning såg ut såhär:

Måste jag säga att jag hatar konditionsträning? Jag skrev tråkigt, men det var för att jag kände att hata just då var ett lite hårt ord. (Därav konditionsträningen i söndags) Så jag borde alltså beta av ett konditionspass i helgen. Det här med mat, det har jag verkligen börjat tänka på, jag äter nog på tok för lite, alltså med tanke på hur mycket jag tränar. Däremot har det ju inte blivit jättemycket träning överhuvudtaget på senaste tiden, så jag ligger väl ganska bra till.

BodyPumpen kändes vid skrivande stund rimligt, jag hade ju trots allt klarat av låten med 5 kg, fast lite fusk. Så jag tänkte det är väl inte hela världen. Men men, jag var på BP idag och nu när jag som sagt inte tränat som vanligt på typ tre veckor så kändes det väldigt tungt! Jag var inte nära att klara den om man säger så. Jag får alltså lägga i en högre växel om detta ska gå. Nästa BP-pass är på tisdag, nu ska jag vila upp musklerna lite…

Vad skulle din utmaning vara?

En tanke på “en utmaning att bita i

  1. Pingback: 2012 års bästa; träning « zanalysis

Lämna en kommentar