maraton-lördag

Vilken start på dagen! Och nu är den i full gång! Jag var som tidigare sagt på Friskvårds maraton-pass nu på förmiddagen. Två timmars träning, 4 olika pass à 25 minuter vardera. Jag har varit på det tidigare och det brukar vara grymt! Kan inte säga någonting annat den här gången heller, så sjukt roligt!

Klockan 9.15 var det uppställning för att kära igång! Vi startade med aerobic och det är något som jag inte kört på den senaste tiden. Det var min grej förut, då jag dansade väldigt mycket och tyckte att det var det som var mest likt dans. Men jag vet inte, det är inte riktigt någon favorit. Men idag var det riktigt kul! Jossan hade gjort ett bra pass, bra musik och rolig koreografi! Men det är ingenting jag kommer fortsätta med…

Sedan så körde Irene igång parträning. Jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig, men det vart tufft och riktigt tungt stundvis. Men det var skitkul! Vi fick gå ihop två och två till att börja med. Sedan körde vi en benövning, en axelövning, en magövning och en ryggövning! Det var skitkul, jag skulle tycka det var roligt om det fanns ett pass som var uppbyggt på prövningar, det var riktigt energifyllt och peppande!

Efter det så satte vi igång med core. Inget konstigt med det, bara vanlig core. Det är bra och jag tycker det är skönt att man för en gångs skull kan jobba på samma plats och med ganska små övningar. Man blir slut men det kräver inte så mycket kondition.

Sedan avslutade Josefin med BodyCombat, en mix. Det var så sjukt roligt! Man trodde att krafterna var slut men det finns alltid lite kvar… Det var en riktigt bra mix och man fick verkligen möjlighet att göra slut på sig totalt. Och 25 minuter combat tar slut på några sekunder! Shit vad fort det var över, jag hann inte med riktigt. Jag kan inte säga annat än att det var ett sjukt bra avslut på ett superbra maraton-pass!

Jag längtar redan efter ännu ett maraton-pass! Så sjukt roligt och utmanande! Mer, mer, mer!

En tanke på “maraton-lördag

  1. Pingback: 2012 års bästa; träning « zanalysis

Lämna en kommentar