människor och telefoni

Det var länge sedan jag la in något under den här rubriken, och efter ”kultur” är det den jag gillar bäst! Elakt visst?! Men nu är det dags för en liten uppdatering… Jag sitter som vanligt på bussen och det är uppenbarligen en ovan resenär med oss idag. Det är en ung kvinna (ca. I min ålder) som är offret idag. Hon sitter snett bakom mig och jag har inte vågat vända mig om för att få en bild av henne, det är rätt spännande! Hon är inte norrländsk utan jag skulle placera henne runt Stockholm… Då kanske ni har en bild av hennes något gälla röst. Stämman är inte heller låg, den går inte att komma undan! Jag vågar inte ens blogga från paddan, utan skriver från mobilen för att inte någon ska kunna tjuvläsa!

Hon har i princip pratat om allt möjligt de senaste 15 minuterna. Allt från hennes senaste snygging, tjejen i hennes klass som hon ogillar eller inte vet hur hon ska bete sig mot (klasskamraten dissar allt och snäser av henne ofta) samt längtan efter att åka utomlands. Sitter man på en buss tycker jag att man ska vara medveten om sina medpassagerare och framför allt tänka på de personerna som omtalas! Tänk om jag visste vem det var? Det hade kunnat bli jobbigt! Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är intressant att lyssna! Jag tycker däremot synd om tjejen som omtalas, hon har ingen möjlighet att försvara sig och hela bussen vet nu om hennes svaga sidor…

Är du bra på att stänga av öronen? Eller är du kanske den som pratar öppet och brett på bussen?

Lämna en kommentar