halvvägs igenom termin fyra

Godmorgon! Idag startar en ny vecka med nya möjligheter och framförallt nya utmaningar! Jag sitter just nu i bussen på väg mot Umeå, precis som det ska vara. Solen lyser och det är fantastiskt väder ute, jag njuter verkligen, dock är jag lite trött idag. Jag skyller på att det är måndag. Jag känner mig på strålande humör och känner på mig att det kommer bli en bra vecka!

Just idag så börjar moment tre på min fjärde termin, det betyder att jag är precis halvvägs genom termin fyra nu. Det går så sjukt fort allting, snart är det sommar! Men först ska vi ta oss igenom två moment till. Nu handlar det om kulturanalytisk metod och fältarbete, det känns jätteroligt! Nu får man känna in lite vad man själv är intresserad av och specificera sig lite. Jag är verkligen laddad inför detta moment och hoppas att det ska bli lika roligt som jag förväntat mig. I veckan så har vi föreläsningar mån-ons och sedan är det påskuppehåll. Jag antar att det kommer bli någon sorts uppgift att göra under ledigheten, men det ska nog gå bra.

I veckan ska jag som tidigare nämnt också bo i Umeå några dagar. Jag stannar till på onsdag för att vara lite ekonomisk när jag inte har något länskort längre. Idag går jag ändå till 16.00 och imorgon har jag ett uppdrag som gör att jag inte är klar förrän 17.00, så det känns helt ok att sova i Umeå ändå! Jag kommer ändå hem så pass sent ifall jag skulle åkt hem. Det gör att jag inte kommer hinna träna något mån-tis, jag funderar därför på att återuppta mina armhävningar nu, det vore ju för kul att kunna säga att jag kan göra 100 armhävningar på raken! Jag ska göra ett maxtest idag och se hur många jag klarar. Som mest har jag klarat 90 st.

Nu ska jag ta och läsa lite för att fördriva tiden med lite viktiga grejor…

Ha en fin start på veckan!

Lämna en kommentar