melodifestivalen final

Jag känner mig härmed rätt nöjd att jag för ett tag skriver sista inlägget om detta utdragna spektakel! Det känns så sjukt skönt att det är klart, men samtidigt blir det ganska tomt också, men mest skönt!

Det var ju som sagt final igår! Vem skulle vinna? Skulle det bli en skräll? Det var rätt blandade låtar i final om man säger så. Både förhandstippade och skrällar. Jag tycker att det var främst bra låtar med faktiskt, många var bra, och låtar som jag antagligen kommer lyssna på senare… Det fanns dock undantag och jag är förvånad över hur svenska folket kunde rösta ändå. Typ Torsten och Ranelid?

Vi hade förutspått ganska bra vilka som skulle ligga i toppen. Det var dock lite ospännande att Loreen var så förhandstippade (och bra) att det aldrig var någon spänning i luften ens. Då är det nästan lite långtråkigt att sitta och vänta på rösterna. Men det var väl bra att hon vann, så att majoriteten av folket fick sin vilja igenom. Annars hade det blivit folkstorm, som vanligt! Det är ju alltid fel låt som vinner, förutom denna gång! Jag hade varit nöjd om även Danny och David hade kammat hem det. Hoppas nu att det går bra i den internationella tävlingen!

Vad tycker ni? Vann rätt låt?

Lämna en kommentar