stark som karl-alfred

God kväll! När vi satt på Waynes idag så delade vi på en kladdkaka medan de andra nyttiga brudarna käkade bland annat spenatpaj. Vi vart så sjukt sugna på paj, och eftersom att vi inte panerat någon middag så tänkte vi att vi styr upp en paj till middag! Sagt och gjort, vi gick till Ica och spontanshoppade lite ingredienser. Det resulterade i en spenat, fetaost och bacon-paj. Den vart riktigt mumsig, och det är perfekt med lite matlådor!

20120305-201046.jpg

20120305-201100.jpg

Riktigt god paj och ni vet ju vad som händer när man äter spenat, då blir man lika stark som Karl-Alfred! Jag tänkte att det kunde ju vara bra, i och med att jag skulle göra max-testet för armhävningsutmaningen. Jag kände mig nervös och ville nästan inte testa, med rädsla för att bli besviken! Det gick ju så bra sist, jag hade då mellan 60-70 som mål, och klarade 70 st, just så pass! Denna vecka satte jag mellan 80-85 som mål, och hur många klarade jag då?! Jo, jag klarade 90 stycken!! Jag är snart där! Jag är snart uppe i 100 armhävningar! Det borde väl inte vara några problem att klara 100 nästa vecka? Jag ska alltid äta spenat innan det är dags att utmana, att jag inte kommit på det tidigare liksom…

Nu är jag redo för en ny träningsvecka, med start imorgon med BodyPump!

Hoppas ni haft en bra start på veckan!

2 tankar om “stark som karl-alfred

  1. Så himla bra gjort!! Du kommer LÄTT klara det :)) Jag får det nog kämpigt, men det är inte omöjligt.. ska minsann göra ett försök efter den här sista veckan 🙂

    • Joo, nog tror jag du kommer klara det! Lite vilja! Vore skönt att ha kunna göra det en gång iaf! Men jag är så sjukt opeppad just nu, känner mig inte alls sugen på att göra en enda armhävning till!

Lämna en kommentar