melodifestivalen del 5

Goddagens och trevlig söndag! Dålig uppdatering känner jag rent spontant! Men här kommer en liten sammanfattning av vad gårdagens melodifestival hade att bjuda på. (för övrigt så sitter jag ute i solen just nu och bloggar, mysigt va?)

Kvällen började med duell nummer ett, Topcats och Dynasty! Det vart som jag hade hoppats och Top cats gick vidare, vilken tur! Tycker egentligen att båda var helt okej, men jag gillade svänget på Top cats.

Den andra duellen stod mellan Timoteij och Andreas Johnsson. Även det gick precis som jag hade hoppats, att Timoteij gick vidare! Jag har bra koll ibland. Tycker dock att det var lite oväntat eftersom att Andreas Johnsson är lite mer känd, och jag trodde att han hade fler fans. Gillade inte att hans låt liknade en annan.

Duell nummer tre brydde jag mig egentligen inte om överhuvudtaget! Lotta och Christer mot Torsten, pest eller kolera? Hade dock hoppats att Lotta och Christer hade gått vidare…

Sista duellen stod emellan Youngblood och Sean, där hade jag hoppats att Youngblood skulle gå vidare, men det vart tyvärr inte så… Det irriterade mig! Men det vart ju ungefär som jag hade trott, att Sean skulle gå vidare.

Allt resulterade i alla fall i att det vart Top cats och Torsten i final. Topcats, ja, men Torsten?! Nej, det var inte okej! Tur att det är andra bra låtar med i finalen nästa helg!

Är ni insatta?!

Lämna en kommentar