andra chansen

Jag fick just se vilka som ska mäta varandra i andra chansen på lördag, alltså i melodifestivalen för er som inte är med på noterna.

Duell 1: Dynazty vs. Top Cats

Duell 2: Andreas Johnson vs. Timoteij

Duell 3: Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern vs. Lotta Engberg och Christer Sjögren

Duell 4: Sean Banan vs. Youngblood

Källa.

Verkar spännande tycker jag! Vet inte om jag ska avslöja mina favoriter. Jo, det tänker jag nog låta mig göra! Detta är alltså inte vad jag tror, utan vad jag vill!

I första duellen har jag svårt att bestämma mig, tycker egentligen att båda låtarna var ganska slängiga och bra… men jag ska nog ändå hålla på Top Cats! Gillar det gunget! Även om jag kanske inte exakt kom ihåg hur det lät…

I andra duellen håller jag nog på Timoteij, är inte något fan av Andreas Johnsson direkt. Förresten så fick vi veta i förmiddags att Timoteij kommer hit till Stadsfesten i sommar. Så det är bra om dem skrapar ihop lite fans, så det blir lite fart på scenen.

I tredje duellen kvittar det nästan, fast måste jag välja så blir det nog Lotta och Christer! Dem var trots allt lite svängigare!

I fjärde och sista duellen hoppas jag verkligen att Youngblood tar hem segern! Jag skulle bli sjukt irriterad om Sean gick vidare, jag tål inte honom! Jag blir knäpp! Även om Youngbloods sång inte var speciellt mycket att hurra över så hoppas jag att dem skärper till sig! Vilket dem har fått påpekningar om, och dem har även sagt att de övar lite extra nu. Håller verkligen tummarna.

För att sedan gå vidare till final tycker jag att Top Cats och Youngblood borde göra! Däremot får jag en känsla av att det blir Andreas Johnsson och Sean Banan. Jag hoppas att min känsla visar sig vara fel!

Vad tror ni?!

Lämna en kommentar