melodifestivalen del 4

Fjärde och sista deltävlingen av melodifestivalen. Jag tror att jag hade på tok för höga förväntningar ikväll. Det har jag alltid, och hoppas att det ska bli så bra, men det blir bara till en besvikelse. Jag tycker inte att det varit någon självklar, ingen som jag direkt fastnat för.

Charlotte Perrelli var ju klockren med Hero, hur ska hon toppa det?! Nej, hon kunde inte toppa det, tycker att sången var dålig, den höll inte. Låten var väl inte den bästa det heller. Hade väntat mig någonting bättre. Men jag hade hellre sett henne till andra chansen än Lotta och Christer! Tycker nästan samma sak med Danny, tycker att hans låt förra året var bra, densvär var väl okej, den blir nog bättre ju mer man lyssnar på den. Jag lovar att den kommer säkert sätta sig på hjärnan i alla fall. Fränt nummer! Hade inte förväntat mig någonting annat! Dynasty tycker jag var helt okej, går att lyssna på, men inget självklart heller. Lisa är ju alltid härlig, mysig att lyssna på. Tycker hon var väl värd att gå till final! Låten har väl inte satt sig på hjärnan direkt, det är ju inte en svängig låt, men jag gillar den! Hanna Lindblad är en duktig artist, men jag tycker inte den låten var den bästa. Hade hon haft någonting annat så hade det kunna vara något bra.

Måste jag ens gå in på Opa!, Lotta/Christer och Axel? Ingen av dem var i min smak, jag orkar inte ens kommentera.

Jag känner att det vart rörigt. Men jag antar att ni som är intresserade redan sett och förstår vad jag menar. För er andra, jag är ledsen om jag inte kan göra mig förstådd!

Nästa vecka är det andra chansen! Tror det blir bra, för det är många bra låtar där, vill jag minnas! Jobbigt att det bara är två som går vidare därifrån…

Lämna en kommentar