melodifestivalen del 3

Igår var det då dags för melodifestivalens deltävling nummer 3! Och vilket rabalder det blev, aldrig årets deltävlingar har det väl snackats så mycket? Facebook svämmade över av kommentarer, för att inte tala om twitter! #mel2012

Det började i alla fall inte speciellt starkt. Ett pojkband vid namn Youngblood, som körde en rätt fartig låt! Jag gillade den på något sätt, dem dansade mycket osv. Dessvärre tycker jag inte att sången var särskilt stark. Trots allt var det tur att dem gick vidare för att det var inte många andra som gjorde det bättre! Hade dock lite anledning att heja lite extra på dem av en viss anledning! Kan skryta att jag nämligen hängt med en av killarna en gång. Sen var det tyvärr flera som gick bort direkt, som jag inte ens kom ihåg namnet på! Andreas Johnsson var helt okej, krock kände vi ganska direkt att den liknade en annan låt vilket kändes trist! Den andra låten var Suede – Beutiful ones. Molly Sandén var helt okej! Den satte sig mer och mer om man säger så, hon är väldigt begåvad! Det var bra att hon sjöng på engelska tycker jag, det är lite bredare. Sedan tycker jag att det var fart i Love Generation, det kändes modernt och något som skulle kunna spelas på dansgolvet! Sedan hade vi M’et i EMD, Mattias Andreasson, det var bra, modernt och snyggt, däremot så skulle han ha sjungit på engelska. Måste jag säga att jag ogillar låtar på svenska?! Jag tycker att det är så smalt och oftast inte så bra…

Någon som däremot gjorde sig några snackisar var Björn Ranelid, mer än vad Thorsten kammade in tror jag till och med. Twitter gick het, och det fanns ingenting annat än just han som det snackades om under #mel2012. Jag måste ärligt säga att det var värdelöst, liksom pratsång, en dikt som lästes upp med lite bakgrundsmusik. Det är ingenting som jag vill stå bakom i Eurovision sedan! Den enda anledning till att han kan ha gått vidare är för att det finns melodifestival-terrorister. Dem som absolut inte gillar spektaklet, och bara vill förstöra! Kan någon verkligen tyckt att det ha varit bra?! Jag tvekar!

I övrigt var det ingen jag la på minnet! Har ni några kommentarer?

Lämna en kommentar