melodifestivalen del 2

Igår var det alltså dags för deltävling nummer två och vi såg den förstås! Vad kan man vänta sig av ett gaygäng?! Fördomar? Nej men jag kan i alla fall säga att vi inte var riktigt lika fokuserade som förra veckan riktigt, även fast denna deltävling var långt mycket bättre än förra veckan! Jag tycker att det var en bra omgång faktiskt! Kan det ha varit för att jag var lite överförfriskad, måste kanske se reprisen? Eller vad tycker ni, var det bra?

Jag vill erkänna att jag tycker att Ulrik Munter var bra, han är väldigt begåvad! Däremot tycker jag inte att det var riktigt en vinnarlåt i det stora hela, men det är absolut en låt jag kommer kunna lyssna på! Sedan så gick Sonja, Lundstedt, DiLeva och Mimmi Oh obemärkt förbi, jag har ingen åsikt om dem, kommer inte ihåg. Lundstedt var en besvikelse, tänk om han hade trallat på engelska till någon discolåt? Det hade varit en hit! Timotej var helt okej, fartigt och glatt, dock typ samma som förra gången?! Men men, helt ok! Sedan så tycker jag att Top Cats var helt okej också, riktigt svängigt! Tycker de liknar Playtones som var med förra året, och dem gillade jag.

Men gårdagens riktiga vinst var nog ändå David Lindgren! Vilken kille och vilken låt! Det var bra material vill jag lova. En svängig, fartig och minnesvärd låt! Heja!

Något annat som jag tycker var bra, eller riktigt bra(!) var mellan akten! Jessika Folker och Cleo, så sjukt bra! Synd att inte den låten var med i själva tävlingen! För det var en bra show och snyggt och skitbra bara! Kolla in det här!

Vad tycker ni?!

Lämna en kommentar